
Premie betalen voor werknemers
U betaalt de premie binnen de betaaltermijn van 14 dagen, nadat u via het Selfservice Werkgevers Portaal een Levering Premie en Gegevens heeft gedaan. Of via uw loonpakket loon- en premiegegevens heeft aangeleverd.
Via een Levering Premie en Gegevens (LPG) levert u voor de pensioenopbouw benodigde gegevens van uw werknemer(s) aan. Wijzigingen in uw bestand voeren wij bij een levering vanzelf door. Deze wijzigingen geeft u dus direct via uw salarisadministratie in uw pensioenaangifte door.
Let op: geef alleen wijzigingen door die op grond van het Pensioenreglement van SPW zijn toegestaan!
a. 1e aanmaning 14 dagen na vervaldatum (dat is dus 28 dagen na factuurdatum)
b. 2e aanmaning 28 dagen na vervaldatum
c. Overdracht aan incassobureau 42 dagen na vervaldatum
- Ga naar pensioenaangifte.apg.nl
- Log in met eHerkenning of met uw gebruikersnaam en wachtwoord
- Klik op 'SWP'
- Kies de juiste aansluiting in de selectiebalk bovenaan.
- Kies 'Organisatie' op ‘Wijzig organisatiegegevens’
- Ga op de pagina ‘Beheren organisatiegegevens’ naar het kopje ‘Rekeningen’
- Klik op ‘Toevoegen’ om een of meerdere rekeningnummers toe te voegen
- Vul de gevraagde gegevens in en klik op ‘Voeg toe’
- Klik op 'Controleer'
- Klik op ‘Zend in’
Via SWP kunt u uw facturen online raadplegen. U vindt uw facturen onder het tabblad 'Dossier'.
Alle werkgevers kunnen kiezen voor automatische incasso. Hiervoor moet u een incassomachtiging afgeven. Automatische incasso biedt u meerdere voordelen:
- U bent geen tijd kwijt aan betaling van uw facturen.
- U betaalt premies altijd op tijd.
- U wordt niet geconfronteerd met eventuele aanmaningen.
- U wordt niet geconfronteerd met rente, die wij in rekening bij niet op tijd betalen.
- Ga naar pensioenaangifte.apg.nl
- Log in met eHerkenning
- Klik op 'SWP'
- Vul kies de juiste aansluiting in de selectiebalk bovenaan
- Klik in het tabblad 'Organisatie' op 'Wijzig organisatiegegevens'
- Ga naar de pagina 'Rekeningen'
- Stuur een ondertekend formulier ‘SEPA incasso machtiging’ mee met het wijzigingsverzoek
- Download het formulier via de link
De betaaltermijn is 14 dagen. Het incassotraject is als volgt:
a. 1e aanmaning 14 dagen na vervaldatum (dat is dus 28 dagen na factuurdatum)
b. 2e aanmaning 28 dagen na vervaldatum
c. Overdracht aan incassobureau 42 dagen na vervaldatum.
Opgelegde facturen worden automatisch geïncasseerd, als u betaalt via automatische incasso.
Dit niet niet voor opgelegde rentefacturen. Deze betaalt u handmatig.
Kunt u een keer niet of niet op tijd betalen?
Dan kan een betalingsregeling helpen. Dit zijn de voorwaarden:
- U kunt 1x per 12 maanden een betalingsregeling aanvragen.
- U heeft geen openstaande vorderingen bij ons incassobureau.
- U komt uw verplichtingen niet na? Dan vervalt de regeling per direct en betaalt u de gangbare incassokosten.
- U vraagt de betalingsregeling aan via facturen@spw.nl.
Bent u bestuurder en verwacht u dat u door financiële problemen de pensioenpremies voor uw werknemers niet meer kunt betalen? Dan is er misschien sprake van blijvende betalingsonmacht. U moet betalingsonmacht bij ons melden. Daarvoor gebruikt u dit formulier. Meldt u de betalingsonmacht niet? Dan kunnen wij u persoonlijk aansprakelijk stellen.