We plaatsen noodzakelijke cookies voor het gebruik van deze website. Graag zouden we ook cookies plaatsen waarmee we advertenties op social media persoonlijker en relevanter kunnen maken. Vindt u dat goed? Lees er meer over in onze cookieverklaring.
U betaalt de premie binnen de betaaltermijn van 14 dagen, nadat u via het Selfservice Werkgevers Portaal een Levering Premie en Gegevens heeft gedaan. Of via uw loonpakket loon- en premiegegevens heeft aangeleverd.
Via een Levering Premie en Gegevens (LPG) levert u voor de pensioenopbouw benodigde gegevens van uw werknemer(s) aan. Wijzigingen in uw bestand voeren wij bij een levering vanzelf door. Deze wijzigingen geeft u dus direct via uw salarisadministratie in uw pensioenaangifte door.
Let op: geef alleen wijzigingen door die op grond van het Pensioenreglement van SPW zijn toegestaan!
Bij tijdige betaling van de premies gaat er geen toekomstig rendement verloren. Zorg daarom dat u uw premie binnen de gestelde betaaltermijn betaalt, dan brengen wij geen rente in rekening. Wij brengen rente in rekening als u uw (premie)factuur niet op tijd betaalt. Dit is besloten door het bestuur van SPW. Het bestuur voerde deze maatregel in om iedere werkgever te stimuleren facturen op tijd te betalen. De betaaltermijn is 14 dagen. Het incassotraject is als volgt:
a. 1e aanmaning 14 dagen na vervaldatum (dat is dus 28 dagen na factuurdatum)
b. 2e aanmaning 28 dagen na vervaldatum
c. Overdracht aan incassobureau 42 dagen na vervaldatum
Let op: er zijn hoge kosten verbonden aan de overdracht aan het incassobureau, deze kosten komen volledig voor uw rekening.
Creditfacturen
Op het financieel tabblad kunt u controleren wat de oudste openstaande factuur is. Heeft u geen openstaande facturen meer? Dan betalen we het creditbedrag aan u uit. Wij storten dit bedrag alleen op het rekeningnummer dat in onze administratie op “geverifieerd” staat. Zo weten wij zeker dat wij het creditbedrag uitbetalen op het juiste rekeningnummer. Heeft u uw rekeningnummer nog niet aan ons doorgegeven? U doet dit snel en makkelijk in het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP) in 10 stappen:
Let op!
Alleen wanneer u met eHerkenning ingelogd bent in de dienst APG-werkgever kunt u een rekeningnummer wijziging doorvoeren.
Online inzicht in uw financiële gegevens via het portaal
Via het SWP kunt u uw facturen online raadplegen. U vindt uw facturen onder het tabblad 'Dossier'. Of kijk op het tabblad 'Financieel' voor meer inzicht in uw facturen.
U levert uw gegevens aan via een Levering Premie en Gegevens (LPG). De uiterste aanleverdatum is de 14e van de volgende maand. Dit LPG bestand kunt u op 2 manieren aanmaken en aanleveren, namelijk via uw loonpakket of via de Selfservice Werkgevers Portal. Nadat u dit heeft gedaan volgt er – als u daar een machtiging voor heeft afgegeven – een automatische incasso. Er zijn geen vaste incassodata.
De betaaltermijn is 14 dagen. Het incassotraject is als volgt:
a. 1e aanmaning 14 dagen na vervaldatum (dat is dus 28 dagen na factuurdatum)
b. 2e aanmaning 28 dagen na vervaldatum
c. Overdracht aan incassobureau 42 dagen na vervaldatum.
Opgelegde facturen worden automatisch geïncasseerd, als u betaalt via automatische incasso.
Dit niet niet voor opgelegde rentefacturen. Deze betaalt u handmatig.
Dan kan een betalingsregeling helpen. Dit zijn de voorwaarden:
Bent u bestuurder en verwacht u dat u door financiële problemen de pensioenpremies voor uw werknemers niet meer kunt betalen? Dan is er misschien sprake van blijvende betalingsonmacht. U moet betalingsonmacht bij ons melden. Daarvoor gebruikt u dit formulier. Meldt u de betalingsonmacht niet? Dan kunnen wij u persoonlijk aansprakelijk stellen.
Neem dan contact met ons op.