
Wijziging bedrijfsgegevens doorgeven
Wijzigingen in uw bedrijfsgegevens, zoals bijvoorbeeld bij een nieuwe contactpersoon, geeft u gemakkelijk zelf door.
In deze handleiding leest u hoe u deze wijzigingen aan ons doorgeeft via het Selfservice Werkgevers Portaal.
Gaat het om een complexe wijzigingen, zoals bijvoorbeeld een fusie? Neem dan contact op met uw relatiemanager.
Wat regelt u als u wisselt van salarispakket?
- Stuur een e-mail naar incasso@spw.nl. U laat ons in dit bericht weten naar welk pakket u overstapt en per welke datum.
- Misschien hebben wij nog vragen. Als alles duidelijk is krijgt u van ons per e-mail een bevestiging.
- Afhankelijk van het pakket krijgt u van ons een nieuw leveranciersnummer.
- U richt samen met uw softwareleverancier de aangifte in.
Tips voor de overstap
- U kunt na een overstap van salarispakket niet altijd meer eerdere periodes aanleveren. Zorg dus dat alle gegevens in orde zijn voor uw overstap. U kunt wel periodes uit het verleden wijzigen via het Selfservice Werkgevers Portaal.
- Vraag uw softwareleverancier om te laten zien hoe u de pensioenaangifte regelt.
- Vaak werken zaken nét iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Neem vooral contact met ons op bij vragen.
Wat regelt u als u wisselt van administratiekantoor?
U geeft uw nieuwe administratiekantoor aan ons door via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Vraag uw administratiekantoor vooraf om hun KvK-nummer en hun leveranciersnummer.
- Log in met eHerkenning EH3 en de rol ‘Werkgever’.
- Ga naar het tabblad Organisatie en kies ‘wijzig organisatiegegevens’.
- Er zijn 3 rollen die u kunt uitbesteden: ‘personeels- en salarisadministratie’, ‘gegevensaanlevering’ en ‘financiële administratie’.
- U laat ons per rol weten of u de rol zelf doet of uitbesteedt.
Tips voor de overstap
- Maak goede afspraken met uw administratiekantoor over wijzigingen met terugwerkende kracht. Dus over de periode voordat u overstapte. Uw nieuwe administratiekantoor heeft niet altijd toegang tot deze oudere gegevens.
- U kiest ervoor om de pensioenadministratie uit te besteden. U blijft wél verantwoordelijk voor de aanlevering. Houd goed contact met uw administratiekantoor of kijk zelf van tijd tot tijd in het SWP hoe zaken er voor staan.
- Vaak werken zaken net iets anders. Dit kan voor signalen zorgen. Neem contact met ons op bij vragen.