
Aanmelden nieuwe werknemer
Heeft u een nieuwe werknemer in dienst? Meld uw nieuwe werknemer binnen één maand na de indiensttreding bij ons aan.
U of uw administratiekantoor levert loon- en premiegegevens aan via een loonpakket of via het Selfservice Werkgevers Portaal (SWP). Met het aanleveren van die gegevens meldt u ook uw nieuwe werknemers bij ons aan.
- SPW heeft géén minimumleeftijd voor deelname aan de pensioenregeling
- Onderstaande soorten werknemers kunnen niet meedoen aan de pensioenregeling. Ze hoeven daarom niet aangemeld te worden bij SPW. Het gaat om de volgende werknemers:
- stagiaires;
- werknemers ouder dan 68 jaar;
- leden van de Raad van Commissarissen;
- vakantiekrachten die minder dan 10 weken per kalenderjaar werkzaam zijn.
Informeer uw nieuwe werknemer over de volgende onderwerpen:
- de mogelijkheid van waardeoverdracht
- de mogelijkheid voor het afsluiten van een Anw-hiaatpensioenverzekering
- de voorwaarden die er gelden voor het partnerpensioen bij samenwonen