Dit deden wij in 2018 met uw feedback

Iedereen die ons afgelopen jaar feedback gegeven heeft: bedankt! Met uw feedback hebben we onze communicatie en dienstverlening in 2018 nog beter gemaakt.

Via onze website, aan de telefoon, in het jaarlijkse klanttevredenheidsonderzoek en in enquêtes gaf u ons feedback en tips. Wat hebben we daarmee gedaan? Een aantal voorbeelden uit het afgelopen jaar.

U zei: Ik hoor zo lang niets nadat ik mijn pensioen heb aangevraagd

Nadat u uw pensioen hebt aangevraagd, krijgt u van ons een brief ter bevestiging. Maar daarna is het stil tot het geld op uw bankrekening verschijnt. Dat kan beter, vond u. Daarom sturen we sinds kort een herinneringsmail. Die krijgt u een maand voordat uw pensioen voor het eerst wordt uitbetaald. 

Gaat u binnenkort met pensioen? Geef dan uw e-mailadres aan ons door. Dan kunnen we u bereiken.

U vroeg: Hoe zit het eigenlijk met…

  • …loonheffingskorting? Daarover vond u geen informatie op de website. Sinds kort wel. Bekijk de pagina over loonheffingskorting.
  • …mijn pensioenleeftijd? De pensioenleeftijd is in 2018 verhoogd. Maar u vond de uitleg daarover niet helemaal duidelijk. Dat gaf u in een online onderzoek aan. En wat is nou het verschil met de AOW-leeftijd? Met uw tips hebben we de informatie verduidelijkt. Bekijk de pagina over de pensioenleeftijd.

U tipte: Voeg ook mijn partnergegevens toe aan Helder Overzicht & Inzicht

U vindt Helder Overzicht & Inzicht een goede manier om inzicht te krijgen in uw financiële toekomst. Maar u gaf aan dat u ook graag de gegevens van uw partner wilt toevoegen, zodat u de toekomstige inkomsten en uitgaven van het hele gezin kunt zien. In 2019 voegen we daarom de optie toe om de gegevens van uw partner ook in te vullen. Heeft u al een kijkje genomen in Helder Overzicht & Inzicht op Mijn SPW? Via de enquête in Mijn SPW kunt u ons laten weten wat u ervan vindt.

En verder: Passen we dagelijks kleine dingen aan

Of u ons nu feedback geeft aan de telefoon, per mail of op de website: al uw signalen bespreken we. Als het iets is dat we meteen kunnen aanpassen, doen we dat. Soms moeten we er een groter project van maken en duurt het wat langer.

Wilt u meepraten?

Meld u dan aan voor ons klantenpanel. U wordt een aantal keer per jaar uitgenodigd om uw mening te geven over de communicatie en dienstverlening van SPW. Ook kunt u ons altijd laten weten wat u van ons vindt via de enquêtes op onze website of Mijn SPW.

27-12-2018